vrijdag , 9 juni 2023
Home / 2017 / “Onze sponsoren moeten zich góed voelen.”

“Onze sponsoren moeten zich góed voelen.”

Brakel/Gameren – Afgelopen zaterdag was het een drukte van belang op het terrein van de Gebr. van Alphen aan de Middelkampseweg. Wij organiseerden daar onze sponsordag. Met een compleet mobiele kartbaan geleverd door Streetkarting.nl, een schietbaan van Schietvereniging het Gulden Schot, bierbrouwen in een wasmachine door de Heeren van Bisde, het springkussen van GVV’63, het zelf pullen onder leiding van Domanico en natuurlijk de catering door ’t Ouwe Mestershuis en het heerlijke eten door Poelier van Hemert. Kwam nog bij dat Meester Spreekstalmeester der Truckpulling, Arco Sterk, ook nog een masterclass Truckpulling gaf. Verantwoordelijk voor het op touw zetten van dit evenement is Anton Kuijntjes van Dirk Doet, ons hoofd Marketing en Sponsoring.

Op dit soort dagen heb jij het wel naar je zin hè?
Ja, hier geniet ik wel van, eerlijk gezegd.

Waarom is dit zo belangrijk?
Ik vind het vooral heel erg belangrijk dat onze sponsoren zich góed voelen.

Is dat gelukt?
Vooropgesteld, dit is geen wiskunde. Maar het is nu eenmaal zo dat de ene sponsordag werkt en de andere niet. En deze werkte! Dat is natuurlijk super. Want daar hebben we met heel veel mensen keihard ons best voor gedaan.

Goed voelen?
Ja, precies. Daar ga ik al. Want dat is best lastig uitleggen.

Dat overkomt je niet zo vaak.
Haha! Dat komt omdat je dan enorm moet oppassen dat je niet te zweverig wordt. Maar ik vind eigenlijk – als je het heel kort door de bocht bekijkt – dat Blue Legend iets moet zijn waar je bij wilt horen. Het moet bijna een gevoel zijn!

‘Proud to be blue’ bijvoorbeeld?
Ja, precies dat. En het leuke is; dat kun je in heel veel dingen doen. Het flesje bier wat de mensen mee naar huis mochten nemen met het zelfgebrouwen bier uit de wasmachine bijvoorbeeld. Dat moet blauw zijn. En Arco Sterk kreeg een cadeau wat Jarno gemaakt had. Daar zit dan een blauw lampje in. Het zijn soms hele kleine stomme dingen. Maar die raken dan wel precies dat gevoel. Maar ik vind dat heerlijk.

Staat dat daarom zo groot op de jassen?
Nou, dat is niet de reden dat het groot staat. Maar het is wel een goede jas. Geen rommel waar je niet mee naar buiten kunt. Nee, kwalitatief uitstekende jassen. Mooi geborduurde logo’s. En ook al hadden we geen petten bij ons (die waren op), maar toch zijn er weer een flink aantal mensen geweest die een pet wilden hebben. Dus die laten we weer maken.

Hoe is de sponsordag an sich verlopen?
Buitengewoon. We kunnen niet anders zeggen. Misschien dat ik het nog hoor via andere kanalen, maar ik heb werkelijk van niemand ook maar één wanklank gehoord. En dat wil je op zulke dagen.

En kijk je dan alleen naar ‘hoe mensen zich voelden’?
Nee, natuurlijk niet! Ook de centen tellen mee. We hebben zaterdag verschillende nieuwe sponsors mogen begroeten. En daar was het natuurlijk ook om te doen! Deze sport kunnen we alleen maar beoefenen als er voldoende geld is om ons te blijven ontwikkelen. En als je meedoet, is het een stuk eenvoudiger mensen over te halen dat het leuk is om mee te doen. Daar hoef je niet voor doorgeleerd te hebben. Wat is er dan leuker dan zo’n dag te organiseren waarop sponsoren het naar hun zin hebben?

Wat heeft de Blue Legend haar sponsoren dan precies te bieden, behalve dat gevoel?
Wij garanderen niemand meer omzet. Maar ik heb zaterdag verschillende sponsoren gesproken die hardop beweren dat ze aanzienlijk werk er door binnen hebben gehaald. Hoe je dat doet? Dat is voor iedere ondernemer weer anders.

Door met elkaar samen te werken?
Ja, door elkaar te ontmoeten op dagen als deze. Maar ook tijdens onze kleinere bijeenkomsten, zoals afgelopen seizoen bij Diepeveen Keukens en Badkamers. Toen hadden we ze niet laten zeggen wat ze verkochten, maar wat ze aan inkoop zoal deden. Riepen er tegen elkaar:  “Die laskabels moet je bij mij halen in plaats van je Franse webshop. Die lever ik ook!” Maar ook met het LED-scherm.

Levert dat meer op dan stickers?
Ook dat is weer zoiets wat je niet kunt zien als wetenschap. Maar zeg nu zelf. Wat valt er meer op? Een sticker? Of bewegend beeld in full colour en 1,30 bij 1,30 groot? Dat zijn flinke stickers hoor.

Al doelen voor volgend jaar?
Dat is nog ver weg. Eerst gaan we dit jaar nog wat leuke dingen doen. Rond Nederhemert, maar ook in Meeuwen natuurlijk. En vooraan mee blijven doen. Want dat maakt álles leuker!

Over John van Tuijl

Kijk ook op

Stroe 2017 EK

Nadat we ons met een gedeelde eerste plaats in Meerkerk bij de NTTO 8,5 ton …