Na het trieste resultaat in Werkhoven door problemen met de aandrijflijn hebben we de afgelopen week geprobeerd deze onder controle te krijgen. Alle inspanningen zijn niet voor niets geweest zal vanavond blijken.
“Montfoort; nieuwe ronde, nieuwe kansen”
Vrijdagavond zijn we in Montfoort voor de één na laatste puntenwedstrijd 9,5 ton supersport. Met zestien deelnemers voor de punten is het weer volle bak. Rond de klok van 19.30 uur begint de klasse met Rocking Horse, die als eerste op de startlijst staat. De Scania trekt de Hyproslee naar de Full-pull, maar moet overigens wel zijn best doen. Onze Blue Legend lijkt er vanavond wel zin in te hebben en ramt de sleepwagen in een recordtijd over de streep. Zo dan!… pak aan!, die zit!. Alle puzzelstukjes lijken nu in elkaar te passen en alle inspanningen van de afgelopen week werpen hun vruchten af. Dit geeft in ieder geval weer vertrouwen na het debacle in Montfoort. Maar zoals één van onze teamleden wel eens roept “je kunt niet altijd zes gooien”. Veertien teams weten zich de eerste keer te kwalificeren. White Champ en Black Widow hebben een tweede poging nodig en voor Veldhuizen is het afgelopen vanavond.
In de pull-off weten 12 deelnemers een full-pull te rijden, inclusief onze Scania. Een plaatsje in de finale is zeker gesteld, maar wat gaan we doen? We hebben immers nog niet veel ervaring met de nieuwe aandrijflijn van onze Scania. We besluiten om met een halve versnelling lager de finale te gaan rijden. Als 5e haken we aan in de finale. De motor wordt de sporen gegeven en met de kop omhoog komt de Blue Legend uit de startblokken. Op 85,21 m komt de Scania tot stilstand, voldoende voor een 4e plaats. “Net geen podium”, roept spreekstalmeester Arco voor de Blue Legend; de roffel van de V8
“De roffel van de V8, The Sound of Power”
Tevreden met het resultaat en weer heel veel wijzer keren we huiswaarts. Volgende uitstapje zal in Zele België zijn bij de NTTO als bijschrijver in het 8,5 tons supersport klassement.