dinsdag , 9 augustus 2022
Home / 2016 / Meerkerk 2016

Meerkerk 2016

Na het prachtige demo evenement voor de ETPC in Hongarije is de terugreis naar Nederland toch een onvermijdelijk moment. Terugkijkend naar dit prachtige weekend hebben we weer veel lol gehad, maar ook veel informatie en ervaring opgedaan met onze Blue Legend.

De informatie die we verzameld hebben heeft echter toch weer tot wat huiswerk geleid. We weten inmiddels dat de motor wel betrouwbaar is. Een hele lijst met kinderziektes is inmiddels opgelost, maar één ding blijft toch wel open staan; de banden moeten we echt wel iets mee gaan doen. Aangezien het pulling seizoen al aardig op zijn einde loopt, moeten we eens nadenken wat voor mogelijkheden er nog zijn als alleen de VTN-wedstrijd in Meeuwen.

Één van de grote wensen is, om nog een keer aan te haken bij de NTTO 8,5ton supersport. Dus hebben we maar eens afgetast of de mogelijkheid bestaat dat we nog ergens bij een NTTO wedstrijd mogen bijschrijven. Na overleg met de organisatie van de NTTO bieden zij ons de mogelijkheid om in Meerkerk bij te schrijven en aan te haken op de zaterdag. Zo, dat gaat wel heel erg snel allemaal!. Nu we mogen rijden in Meerkerk moeten we dus nog ergens 1000kg gewicht zien te verwijderen. Dit is echter geen probleem, want we denken wel te weten waar we dit gewicht kunnen verwijderen.

De vraag blijft: wat voor effect heeft dit op de balans van de auto?
Toch spannend wat er allemaal gaat gebeuren, het is wel eerste keer dat we aanhaken binnen deze klasse. Op zaterdag dan toch maar met het hele spul naar Meerkerk om de krachten eens te meten met de 8,5 tons supersporttrucks van het NTTO-klassement. We hebben als laatste bijgeschreven in Meerkerk, dus zullen we ook als laatste mogen starten. Voordeel hiervan is wel dat we goed naar de andere trucks kunnen kijken.

Het weer ziet er dreigend uit en dat zal later wel blijken ook! De start van de wedstrijd is om 18.00 met de sporttrucks. De start is zonnig maar na een aantal auto’s komt de regen met bakken uit de hemel. Omstreeks 19.00 zijn de supersporttrucks aan de beurt, maar besloten wordt om de baan af te dekken met zeil. Na ongeveer een uur kan de wedstrijd hervat worden. In verband met de tijd en de afwezigheid van de verlichting werd er met een floating finish gereden. Met een vol klassement van 13 auto’s gaan we dit niet redden voor het donker is, maar dat zal de pret er niet minder om maken.

Als laatste mogen we aanhaken maar op het moment dat we aan willen rijden blijkt de sleepwagen een technisch probleem te hebben. Na wat onderzoek door de sleepwagenbemanning lijkt het iets elektrisch te zijn.

Even lijkt het erop dat er niet meer gereden gaat worden, maar met behulp van onze accu’s van onze ledborden en de deskundigheid van de sleepwagenbemanning lukt het toch om de sleepwagen weer in bedrijf te krijgen.

We kunnen dan toch aanhaken en de eerste run is een feit. Met een afstand van 91,81m en een 6e plaats overall hoeven we ons niet te schamen voor het debuut binnen de NTTO 8,5 ton supersport trucks.

Tevreden met het resultaat en een geweldige ervaring rijker, keren we weer huiswaarts richting Gameren.

Voorkant gefilmd

Zijkant gefilmd

Compilatie van de vrienden van het Scania Pulling kanaal

Over Peter Meinster

Kijk ook op

Herwijnen 2018

De eerste wedstrijd voor de VTN-competitie is al enige jaren op het Boerùh rock festival …